Vioolles ICO – Groep 1 & 2

Een tijdje geleden, op 21 januari, zijn de kinderen van groep 1 en 2 naar een kleuterconcert van het NNO geweest. Wat bijzonder om mee te maken! De kinderen werden zelfs nog even aan het werk gezet en waren enorm geboeid. Als vervolg zijn er twee vioollessen gegeven op school. Sommige kinderen vonden het best spannend, een echt instrument vasthouden. We hebben geluisterd naar hoge en lage tonen, we hebben ritmes geklapt en liedjes gezongen. Maar het leukste was natuurlijk leren over de viool; hoe ziet een viool eruit, hoe moet je ‘m vast houden én hoe kan je erop spelen! Samen met de juf speelden de kinderen olifantje in het bos en visje in het water. Het waren leuke lessen! Helaas kunnen we geen geluidsfragmenten meesturen, maar hier volgen wat foto’s van de ochtenden.