Vernielingen rond Bonnerschool

GIETEN – De Bonnerschool in Gieten heeft in toenemende mate last van vandalisme op het schoolplein. De openbare basisschool heeft de afgelopen maanden te maken gehad met diverse vernielingen, met het kapot maken van een oorlogsmonumentje – een beeldje van Sarah Meier – als voorlopig dieptepunt.

Directeur Jelle Elzinga baalt flink van de vernielingen. ,,We hebben al langer veel hangjeugd op het schoolplein. Dat is in principe niet erg, want pubers hebben nou eenmaal de neiging tot ‘hangen’. Maar tegenwoordig vinden er veel vernielingen plaats. Zo zijn de fietsenrekken verplaatst en worden er tegels uit het plein gehaald en boven op de hekken gelegd. Dat kan weer voor gevaarlijke situaties zorgen voor de leerlingen. Ook worden er schroeven uit speeltoestellen gehaald, waardoor de kinderen daar weer een tijdje niet op …….

Lees verder op de site van de Schakel: