Sinterklaas op de Bonnerschool

Het was weer spannend of Sinterklaas dit jaar kon komen, maar gelukkig heeft hij de Bonnerschool weer weten te vinden. De intocht van Sinterklaas was dit jaar helaas (weer) zonder enthousiaste ouders, maar voor de kinderen niet minder leuk en spannend.

Hoewel we met de hele school stonden te wachten op Sinterklaas, kwam er alleen een piet op een scooter aanrijden. De piet was zichtbaar in paniek en schreeuwde “Meester Jelle, meester Jelle!”. In de verste verte waren geen andere pieten te bekennen en Sinterklaas al helemaal niet.

Piet had een grote enveloppe mee, hier zat een gedicht voor meester Jelle in. Sinterklaas was helemaal niet kwijt, maar had besloten om al een avond eerder naar de Bonnerschool te komen! Alle juffen en meesters kregen een brief mee voor in de klas.

In Meet op het digibord konden alle kinderen de spannende zoektocht van meester Jelle en Piet volgen. Sinterklaas zat niet in de magazijnen, niet in de lade van het kopieerapparaat èn niet op de kleuter-wc’s. Uiteindelijk wisten groep 3 en de kleuters te vertellen dat Sinterklaas in het speellokaal was. En ja hoor, in diepe slaap troffen we hem en een tweede piet aan in het speellokaal.

De dag was weer een fantastisch feest! We willen de ouderraad bedanken voor hun inzet; zonder ouderraad zou het sinterklaasfeest niet mogelijk zijn.