Run van Gieten 2020

Op zaterdag 9 mei wordt de veertiende editie van het scholenkampioenschap hardlopen van de gemeente Aa en Hunze gehouden. Het sportfestijn is een onderdeel van de Run van Gieten.

Elk jaar doen zo’n 500 leerlingen van basisscholen in de gemeente Aa en Hunze mee. Deelname is wederom gratis. Alle kinderen krijgen na afloop een medaille en een flesje drinken. De snelste kinderen gaan met een beker naar huis.

Als de school is vertegenwoordigd met (minimaal) één leerling uit de groepen 3, 4, 5, 6, 7 en 8 (dus zes kinderen uit zes verschillende groepen), dan is het mogelijk om de beker voor de kampioen van de gemeente Aa en Hunze in de wacht te slepen. De tijden van de zes kinderen worden bij elkaar opgeteld. Titelverdediger is OBS De  Kameleon uit Eexterveen.

Daarnaast wordt de beker aan de sportiefste school van de gemeente Aa en Hunze uitgereikt. Die beker staat nu eveneens te pronken in de prijzenkast van OBS De Kameleon.

Kinderen die voor 1 mei zijn aangemeld, lopen met een startnummer met hun voornaam. Op zaterdag 9 mei kunnen kinderen zich alsnog aanmelden in het kantoor van Tinten op de brink in Gieten, maar dan doen ze mee met een startnummer zonder voornaam.

Leerlingen kunnen zich zelf (laten) aanmelden via de website www.runvangieten.nl

Graag tot ziens op zaterdagmiddag 9 mei in Gieten!