Opening Kinderboekenweek 2020

Vandaag is de Kinderboekenweek 2020 –  EN TOEN? gestart en duurt tot t/m vrijdag 9 oktober. Tijdens de Kinderboekenweek gaan we terug in de tijd. Daarom waren alle leerkrachten vanochtend verkleed in kleren van vroeger en mochten ook alle kinderen verkleed op school komen.
De start was buiten op het plein met speelgoed van vroeger, daarna gingen we allemaal door een tijdmachine naar binnen. Het duurde even voordat we de juiste code hadden, maar dat is gelukkig gelukt.

Natuurlijk heb je helemaal geen tijdmachine nodig om terug te gaan in de tijd. Want mooie boeken brengen geschiedenis tot leven.
Je kan spannende verhalen over ridders lezen, alles te weten komen over de Oudheid, enz. Kortom: verken werelden van vroeger door het lezen van boeken! In alle groepen is daarom ook voorgelezen, door de leerkracht, in een mooi of spannend boek.