Mediamasters in groep 7 & 8

5 t/m 15 november is de landelijke week van de mediawijsheid. In het kader hiervan doen de groepen 7 en 8 mee aan Mediamasters. Een spannende strijd tussen deelnemende basisscholen waarbij de leerlingen spelenderwijs basiskennis opdoen over mediawijsheid! Elke MediaMissie (speldag) beantwoorden kinderen vragen en maken ze opdrachten rondom een aflevering op het digibord. Samen moeten ze overleggen, media maken, media interpreteren en kritisch kijken naar het eigen mediagebruik. Op deze manier worden de kinderen van én met elkaar mediawijzer! Tijdens het spel zijn er ‘bits’ te verdienen en uiteindelijk wordt aan het einde van de week, na een spannende finale de klas met de meeste bits uitgeroepen tot ‘Meest mediawijze klas van Nederland 2020’.

In de MediaMissies komen de volgende thema’s aan bod: privacy, online pesten, cybercriminaliteit, journalistiek, nepnieuws & desinformatie, games, denken als een computer, sexting & grooming, reclame, WhatsApp & sociale media, zoeken & vinden, techniek & toekomst, beeldtaal, fotograferen & vloggen en gezondheid.

Natuurlijk gaan wij ons uiterste best doen om de titel te veroveren!